Amennyiben úgy érzi, segítségre van szüksége, hívja a 116-123, vagy a 06 80 820 111-es ingyenes számot, ahol a krízishelyzetben lévőket segítők nyújthatnak támogatást önnek.
 

Liticarb

Elsősorban a bipoláris depresszió (mániás depresszió) 1. típusában alkalmazzák, a mániás-pszichotikus epizódok megelőzésére. 

A lítium a legrégebb óta alkalmazott és leghatékonyabbnak számító hangulatkiegyenlítő (hangulatstabilizáló -- fázisprofilaktikum). 

Ugyanakkor szedése nehézkes, mert mérni kell a vérplazma szintjét, tehát óvatos beállítást igényel.

Ha liticarbot írnak fel neked, elképzelhető mellékhatás az álmosság, tompaság, hízás és vízvisszatartás. Ennek ellenére bipoláris 1. betegségben nem szabad abbahagyni a szedését! Kay Jamison világhírű pszichiáter, aki maga is mániás depresszióban szenved, leírja, milyen nehezen "mond le" a mániás "high"-ról, ugyanakkor milyen fegyelmezetten beveszi a lítiumát minden nap -- hogy normális életet tudjon élni.


Offline
Csatlakozott: 2012 dec 29

Több mint egy éve szedem a Liticarbot. Nem voltak az elején dührohamaim, csak "irritáltság", de az megszűnt. Kórházban (Balassa u.) állították be, azóta is mindenféle orvos (nem csak az áter) ragaszkodnak hozzá. A szintemet rendszeresen nézik, az rendben van, én viszont semmi jó hatását nem érzékelem, én nem tudok "normális életet élni", mint a professzor. Most is közepes depressziós periódust diagnosztizált az áter, én a tompultságot érzem. A környezetem is ezt látja rajtam: anyám szerint mindent kelletlenül csinálok, a barátnőm szerint lecarok mindent.
Szedek antipszichót is kiegyenlítőnek.

Nem értem, mire jó ez a matuzsálemi korú gyszer, azóta sokkal modernebbek vannak...

Ja, és "mellesleg" hazavágta a pajzsmirigy-működésemet, most már arra is kapok gyszert.


törölt nick

.


rhiannon-roxána

Mikor nézték utoljára a lítium szintedet?


3
Offline
Csatlakozott: 2016 aug 8

valakinek volt vagy van hajhullása a litiumtol?,


Offline
Csatlakozott: 2015 már 28

 Marhajó... most akar átállítani rá az orvos. Ezek után szó sem lehet róla!


Offline
Csatlakozott: 2010 okt 12

Smile én is.


6
Offline
Csatlakozott: 2010 dec 26

Abbahagytam,azóta(kopp-kop-kop) megszünt. Nagyon durva volt, ijesztő. Középkorú csaj 

vagyok:-) 


Offline
Csatlakozott: 2010 okt 12

A lítium ritkán, de dokumentáltan agressziót okozhat! Főként a szedés első hónapjában, s főként fiatal, illetve középkorú férfiaknál. 


Offline
Csatlakozott: 2011 feb 20

Szia akbar! Én szedek lítiumot, de nem is hallottam hasonló mellékhatásról evvel kapcsolatban. Ez van, ha a pszichét és a neurotranszmittereket össze kell hangolni, furcsa eredmények keletkeznek olykor..

Van, akinek dührohamok kezelésében hatékony a Convulex, másnál antipszichotikumok jönnek be. Van, akinél a kettő kombinációja. 

Most hogy vagy?


9
Offline
Csatlakozott: 2010 dec 26

Sziasztok!

Valaki nem tapasztalt még olyat, h. A litium szedése elején erős dührohamok és mély depi kapja el?

Ági



Offline
Csatlakozott: 2010 dec 26

Én 4 napja szedem. 2 napja olyan dührohamaim vannak, majd megpusztutok.....Valaki tudja mikor kezd hatni ez a sz@r?


messzecsussz

lassultság, hányinger, puffadás, hízás

 

netán nyau ?


12
Offline
Csatlakozott: 2011 jún 18

Valakinek tapasztalata van ezzel a gyógyszerrel kapcsolatban? Nekem most írták fel, xanax, valdoxan, coaxil, mizapine mellé. Ki milyen hatást tapasztalt amikor elkezdte szedni?

Megosztás Viberen