Agomelatin (Valdoxan, Thymanax)

Az AGOMELATIN (AGOMELATINE) a VALDOXAN és a THYMANAX antidepresszáns gyógyszerek hatóanyaga.

Hatását a szervezet melatonin-termelésének szabályozása által fejti ki. A depresszió által megzavart alvásciklust újraszabályozza, ezáltal megszünteti az alvászavarokat.

A gyógyszer szedése előtt, májfunkció-vizsgálatot kell végezni, illetve ezt a szedést követően 6, 12, 24 hét múlva, ezt követően pedig szükség szerint megismételni.

 

Ne szedjen agomelatint, ha

laktózérzékeny, 75 évesnél idősebb,  májproblémái vannak,  terhes vagy szoptat.  18 évesnél fiatalabb

Használja óvatosan, ha                   

65 évesnél idősebb, veseproblémái vannak, mániás epizódjai voltak, fluvoxamint szed, sok alkoholt iszik, propranololt szed (amit néha a szorongás tüneteinek kezelésére szednek), bármi olyat szed, aminek ösztrogén-tartalma van 

            

Ismert gyógyszerkölcsönhatások

Az agomelatin és az egyéb pszichiátriai gyógyszerek között nincsenek ismert kölcsönhatások.

Mindig kérdezze meg azonban kezelőorvosát vagy gyógyszerészét, mielőtt bármilyen gyógyszert egy másikkal egyszerre (vagy nem sokkal utána vesz be), mert előfordulhat, hogy káros kölcsönhatásba lépnek egymással!

Orbáncfüvet (enyhe antidepresszáns hatású gyógynövény) ne szedjen agomelatinnal egyidejűleg!

 

Lehetséges mellékhatások

Gyakori (100-ból 1–10 személyt érint):            

szorongás, hátfájás, változások a májfunkcióban, székrekedés, hasmenés, szédülés, fejfájások, hányás (rosszullét) 

Nem gyakori (1000-ből 1-10 személyt  érint):                            

agresszió, izgatottság, homályos látás, ekcéma, ingerlékenység, viszketés, rémálmok vagy furcsa álmok, bizsergés, kiütések, nyughatatlanság, tinnitus, fülzúgás)

Ritka (10 000-ből 1–10 személyt érint):                  

foltos kiütések, hallucinációk, hepatitisz vagy májkárosodás, sárgaság (sárga bőr), hipománia vagy mánia, puffadt arc, testsúly-változások (fogyás vagy hízás) 

 

Gyógyszerelvonás

Az agomelatin esetében elvonási tünetek nem ismertek. Amennyiben lehetséges, a gyógyszert fokozatosan próbálja elhagyni, hogy elkerülje az elvonási tüneteket -- különösen akkor, ha korábban már tapasztalt ilyet más gyógyszer kapcsán.

A gyógyszerelvonásra adott reakció egyénenként eltérő, előfordulhat, hogy a gyógyszerszedés hirtelen abbahagyása semmilyen kellemetlenséggel nem jár, más esetekben azonban komoly komplikációkat okozhat.


Offline
Csatlakozott: 2018 okt 18

Szerintem egyre gondolunk, a Pharma nord, az 3 mg-os, 5e ft fölött 30 db. Ahhoz tutira nem kell labor.
A doki javasolta a 6 mg-ot, majd persze személyesen megbeszéljük, milyen alternatíva van még.


Offline
Csatlakozott: 2020 nov 18

Gyógyszertárban van 3 mg-os. Asszem lehet belőle többet bevenni. Azt nem tudom, h laboreredményeket befolyásolja-e.


Offline
Csatlakozott: 2018 okt 18

Tudtok olyan melatonin tartalmú szert, ami nem Valdoxan vagy olyan, amihez labor kellene (meg hogy főleg már az első laborom is rossz volt tőle és kellett mellé altató is, igaz, jobban aludtam így is), illetve nem is az 5000 ft-os Bio-melatonin? Evvel kéne majd az altatót leváltani.
A DM-ben is van valami,de az csak 1 mg, az tutira kevés lenne.


Offline
Csatlakozott: 2019 jún 13

Szia! Én 3 hónapja szedem, este 50mg-t Assimil néven(ez a Valdoxan egyik helyettesítője). Ez az egyetlen gyógyszer ami kihúzott a gödőrből. Újra jókat alszom, kipihenten kelek, napközbe energikusabb vagyok. Jobb a kedvem, a kényszereimet olyan 70%-al csökkentette, el tudtam mellette hagyni a szorongás csökkentőt is ( buspiron). Sokat köszönhetek ennek a gyógyszernek, már csak a kényszerbetegségre kellene egy kicsi rásegítés, de lehet az idő megoldja. Nulla mellékhatása van!!!. Előtte már a létező összes gyógyszert szinte kipróbáltam... Most lesz vérkép csinálva félek , hogy a máj értékek rosszak lesznek akkor pedig valószínű váltani kell. Sad


Offline
Csatlakozott: 2017 okt 14

Sziasztok! 

Bevált valakinek a Valdoxan depresszióra? Azt olvastam hogy ezt a gyógyszert inkább alvászavarokra ìrják fel, antidepresszáns hatasa csekély. Ez igaz? Középsúlyos depresszióra írta fel nekem a doki és nagyon remélem hogy beválik. Mik a tapasztalatok vele?


Offline
Csatlakozott: 2016 ápr 25

Szia!

En 9 honapja szedem 50mg-ot estenkent. Az elejen eleg volt, hasonlo, pozitiv erzesekkel ebredtem reggel es en is elhagytam az esti frontint is. 

Aztan jott egy melyrepules, heti 3 terapia & mindennapi stressz, maris 0 alvas. Sajnos stilnoxot szednem kell melle h elaludjak, a valdoxan meg ataltat. A cel nyilvan letenni a stilnoxot de ez most nem az elethelyzet Sad

orulok h bevalt a gyogyszer (neked is)


Offline
Csatlakozott: 2016 szep 3

Nem fogok minden héten írni ide, de mivel alig van róla infó, ezért a saját tapasztalatról azt, hogy reggelente már jóval a kitűzött ébredési idő előtt ébren vagyok, kényelmesen tudok ébredezni, készülődni, reggeli kávézni. A szorongásoldóból már csak fél szemet veszek be a Valdoxan mellé, hétfőtől már csak a Valdoxan lesz.

Elaludni hamarabb még mindig nem tudok, de jobban alszom ki azt a napi 6 órát, mint az elmúlt bő 4 évben bármikor. Sőt ez a 6 óra is már a kétszerese az utóbbi egy év napi alvásidő átlagának!


Offline
Csatlakozott: 2016 szep 3

Még csak egy hetes tapasztalatom van, de már erről van, amit érdemesnek tartok megosztani.

Egyelőre fél szemet szedek, hogy lássuk, hat-e és nem okoz-e májproblémát. Azt tudni kell, hogy tökéletes laboreredménnyel kezdtem el szedni, így igazán bízom abban, hogy rendben leszek.

Az elalváshoz Frontint még szedek emellé, de egy-két héten belül teljesen el fogom hagyni. Elelaváskor még nincs különös pozitív élmény, az ébredés viszont az első reggeltől kezdve sokkal jobb. Számomra a reggelek iszonyúak, de a héten már nem: időben felébredek (ma például teljesen magamtól, az óracsörgés előtt), az agyam sem tompa, hanem gondolkodásra kész, van időm végre tenni-venni itthon munkába indulás előtt és nem kések el, ami nálam nagyon nagy előre lépés.

Szóval, ami biztosan érzhető, hogy jobb lett az alvás minősége, így napközben magamnál vagyok.


törölt nick

Lilla1331 írta:

Végül is 4 évig ezek nélkül éltem,(7éve derült ki mi a bajom), gyereket szerettünk voltam a párommal, előtte már 2 éve teljesen gyógyszermentes voltam (xanax sem volt),a terápia totál elég volt. Tavaly jött elő újra,ez a nyavaja,sok minden negatív esemény hatására.De most valahogy más, akkor jobb volt gyógyszer nélkül, most meg 1-2 hónapig elvagyok nélküle, utána érzem hogy újra kellene valami. Terápia mellett is. Öregszem Sad

Lilla, átviszem ezt a gyógyszer topikba, jó? És ott válaszolok. 


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Végül is 4 évig ezek nélkül éltem,(7éve derült ki mi a bajom), gyereket szerettünk voltam a párommal, előtte már 2 éve teljesen gyógyszermentes voltam (xanax sem volt),a terápia totál elég volt. Tavaly jött elő újra,ez a nyavaja,sok minden negatív esemény hatására.De most valahogy más, akkor jobb volt gyógyszer nélkül, most meg 1-2 hónapig elvagyok nélküle, utána érzem hogy újra kellene valami. Terápia mellett is. Öregszem Sad


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Szia Málna!

Igen az, teljesen eltereltem a témát másfelé Sad

Igazából a Valdoxanról lett volna jó olvasni valami pozitívumot,amiért lenne értelme szedni.

De mivel alvásra van, mikor felírták legalábbis arra írták fel. Most már nélküle is tökéletesen alszom, a dokim most azt mondta hogy hangulatjavítóként is jó. De régebben nem tapasztaltam efféle hatását.Lehet kívétel vagyok. De már jobb ha meg sem szólalok a dokinál, így sem hisz nekem. Annak idején azzal vett rá hogy szedjem, hogy fogyni is lehet tőle, na ez nálam pont az ellenkezője volt.

(convulex 100ft volt a patikában Smile , félretettem egyenlőre)


törölt nick

Ja, most nézem, hogy ez a valdoxan topik. Bocsánat az off-okért. 


törölt nick

Lilla1331 írta:

Málna!

Most néztem, hogy a Depakine Crono hatóanyaga ugyanaz mint a Convulexé?

Depakint szedtem 8 éve 2 hónapig, mert annyira hullott a hajam hogy leállította a doki, akkor most ugyanarra lehet számítani?

Ha előbb megnézem tudtam volna érvelni,bár akkor még másik kórházban jártam hozzá (Győrbe), (most Tatabánya),itt nem is szerepel hogy valaha szedtem volna, lehet el sem hinné.

Nem teljesen ugyanaz. De majdnem. 

Nyilván sajnos ugyanaz várható. 

De a lamolepen és a convulexen kívül vannak más hangulatstabilizálók is, pölö a lítium.

 


törölt nick

Lilla1331 írta:

Málna,nem anyagi okokból, hanem mert a Valdoxannak semmi hatását nem éreztem több hetes szedés után sem, azonkívűl hogy feljött rám 4 kiló, úgy hogy nem ettem többet és ugyanannyit mozogtam,mikor abbahagytam pár hét múlva az le is ment.

A Convulex meg sokkal olcsóbb mint a Lamolep,a Lamolep (30db 1000Ft)

Meg igazából nélkülük is jól megvoltam, bár erre azt mondaná a dokim, hogy ez csak átmeneti. Most probálkozom a Lamoleppel hátha... Ha nem akkor jön az a csodás Convulex, én nem tudom miért, de a neten a tapasztalatokat olvasva, nem sok jóra számíthatok.Bár a legkisebb adagot kell szednem 300mg naponta egyszer.

Értem. És akkor úgy gondolod, hogy semmi mást nem szednél, csak a xanaxot (azt is lehetőség szerint csökkentve-elhagyva)? 


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Málna!

Most néztem, hogy a Depakine Crono hatóanyaga ugyanaz mint a Convulexé?

Depakint szedtem 8 éve 2 hónapig, mert annyira hullott a hajam hogy leállította a doki, akkor most ugyanarra lehet számítani?

Ha előbb megnézem tudtam volna érvelni,bár akkor még másik kórházban jártam hozzá (Győrbe), (most Tatabánya),itt nem is szerepel hogy valaha szedtem volna, lehet el sem hinné.


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Málna,nem anyagi okokból, hanem mert a Valdoxannak semmi hatását nem éreztem több hetes szedés után sem, azonkívűl hogy feljött rám 4 kiló, úgy hogy nem ettem többet és ugyanannyit mozogtam,mikor abbahagytam pár hét múlva az le is ment.

A Convulex meg sokkal olcsóbb mint a Lamolep,a Lamolep (30db 1000Ft)

Meg igazából nélkülük is jól megvoltam, bár erre azt mondaná a dokim, hogy ez csak átmeneti. Most probálkozom a Lamoleppel hátha... Ha nem akkor jön az a csodás Convulex, én nem tudom miért, de a neten a tapasztalatokat olvasva, nem sok jóra számíthatok.Bár a legkisebb adagot kell szednem 300mg naponta egyszer.


Offline
Csatlakozott: 2011 okt 23

Szerintem nincs jogosultságuk beletekinteni, mit váltottál ki, mit nem.


törölt nick

Lilla, anyagi okokból nem tudod kiváltani? Mert ha nem nagy gond, akkor váltsd ki (convulexet és valdoxant). Nincs értelme megkockáztatni, hogy valahogy rájön a doki. (Bár szerintem nem jönne rá.)


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Szia Málna!

A Lamolep totál megszüntette a belső szorongásomat, ezért szerettem volna visszakapni.De sajnos a Convulexet ki kell váltsam, mert ha újra jönnek a pöttyök a doki azt mondta azonnal abba kell hagynom.Most minimálisat szedek 1 hétig,aztán meglátjuk mi lesz.Ha nem bírom, akkor muszály lesz abbahagynom, ha tetszik ha nem. Sad

A  Valdoxant hónapok óta nem váltottam ki, ezért kérdeztem. Van még egy fél dobozzal, régebbről, azt kezdtem most el szedni.

 


törölt nick

Ha kiütésed volt a lamoleptől, akkor nem értem, hogy miért kéne megint szedni. Sok ember nem bírja. A convulex-től miért félsz? Én rettegek a gyógyszerektől, de simán beszedtem. Semmit nem éreztem ugyan, de bajom sem volt. Egyébként lítiumot is adhatna. Mind a convulex, mind a lítium természetes szer. 

A valdoxanról a "gyógyszer" topikban most is írtak megint. 

Én is szedtem, nekem semmit nem használt. 

"És vajon a doki meg tudja nézni a számítógépében, melyik receptet nem váltottam ki? Ha véletlen ránéz, nekem annyi Sad "

Melyiket nem akarod kiváltani? Ez nem egészen világos. (Elején írtad, hogy a convulex-et nem váltottad ki, de hát azt most nem is kell, hiszen lamolepet írt.)

Amúgy azt sem értem, hogy a xanaxot miért ne csökkenthetnéd, ha egyszer jól megvagy kevesebbel is. 


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Sziasztok!

Nem értem ezt a Valdoxant, annyian írják hogy hatástalan, nem jó nekik stb. Én már rég abba is hagytam. Mert nálam se volt hatásos. De most hétfőn rámpiritott a doki, mert pár hónapja elvette a Lamolepet kiütés miatt, 2 hónapja felírt helyette Convulexet, amiről szintén sok rosszat olvastam, és őszintén szólva ki sem váltottam. Most elmondtam neki hogy szeretném vissza a Lamolepet, mert az legalább használt, a legkisebb dózisba, hátha nem jön ki pötty.Ki volt akadva hogy nem szedtem a Convulexet,azt mondta nem vállal tovább ha nem tartom be az utasításait, erre azt mondtam neki( nem akarok másik dokit keresni), hogy elkezdtem szedni de nem volt jó, ezért abbahagytam. Akkor újra ki akart rakni, mert szólnom kellett volna neki, de hát ő meg a Ciprusokon nyaralt, hogy szóltam volna? Több mint 1 hónapig nem volt elérhető. Amúgy meg simán a xanax-al is tök jól elvotam, volt néha húzós napom, de nem voltam olyan szarul.

Visszatérve a Valdoxanra, rákérdeztem hogy van e hangulatjavító hatása is, vagy csak szimplán az elalvásban segít, és azt mondta van, de azt ne várjam hogy megváltoztatja a személyiségemet,mondom azt nem is szeretném.

Úgyhogy most adok egy újabb esélyt neki. Így 50mg Lamolep reggel, Valdoxan 1 este és Xanax sr 2mg (2*1) . Érdekes hogy a Xanax-ot nem kell emelnem,sőt csökkentettem is néha,van hogy csak este szedem be, meg hasonlók.Többet nem kell szerencsémre.Bár én már inkább szoknék le, de a doki kitartóan írja ki a 2mg-sat. Én meg a patikában 4*1 mg-sat váltok ki.Már ismernek.Így tudok csökkenteni.De ezt csak 1 patikában csinálják meg nekem :(  Viszont éjjel nagyon jól alszom, akkor minek a Valdoxan?Anélkül aludtam hétfőig, hónapok óta nem szedtem.

Ha reggel venném be, akkor hatna a hangulatomra? Kicsit jobb lenne a kedvem vajon? Vagy csak este lehet?

És vajon a doki meg tudja nézni a számítógépében, melyik receptet nem váltottam ki? Ha véletlen ránéz, nekem annyi Sad

Bocsi a hosszúságért!

Szép napot mindenkinek!

 

 


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Szia babarcyzyeszter !

Köszönöm! 15.-én megyek újra hozzá. De már olyan kényelmetlenül érzem magam, hogy mindig panaszkodok. Most is,hogy a Lamolepet abba kellett hagyni, tanácstalan volt. Láttam rajta, hogy nem tud mit kitalálni. Emlegette a Triaplidált, ha ez így nem lesz jó. De azt már egyszer felírta akkor is 1 napig szedtem, mert rosszul voltam tőle. Nem értem a gondolokodását Sad


Offline
Csatlakozott: 2010 okt 12

Szia Lilla! Mindenképpen beszélj az orvossal -- ha nem vállal, nem jártál rosszul, mert ha ennyire nem figyel oda rád, akkor minek hozzá járni? 

Ki kell állnod magadért, te tudod a legjobban, hogy mi van veled. 

Egyébként a Valdoxán nekem sem segített semmiben.


Offline
Csatlakozott: 2015 már 27

Sziasztok!

Egyet nem értek, ha a Valdoxan az alvási ciklusra hat, akkor miért írja nekem az orvosom szorongásra? Abba kellett hagynom a Lamolepet mellékhatások miatt,és helyette felemelte az esti Valdoxan adagomat a duplájára. 2*25mg. Év elején kezdtem el szedni, mert akkor tényleg gondjaim voltak az alvással, de kb 2-3 hónapig szedtem, mert egyrészt híztam tőle, másrészt hajnali 2-ig fenn voltam a szedése mellett is. Erről nem tud,nem mertem elmondani,mert azt mondta ha nem tartom be az utasításait nem fog vállalni. Pár hónapja szedem a Xanax sr 2mg-sat,ettől alszom éjjel, bár még így is sokáig fenn vagyok,de utána jól alszom,nem vagyok fenn óránként. Sajnos nagyon erős szorongásom van több mint egy hónapja, mióta nem szedem a Lamolepet, mindenen kibukok,nagyon rossz,erre felemeli a Valdoxant ami nekem C vitamin volt mikor szedtem.A Depakint nem szedhetem attól durván hullott a hajam,így nem tudott mást. Hat a Valdoxan ha hosszú hónapokig szedem, ha igen elkezdem újra, mert megőrülök ettől az állapottól ami most van. Meg a családom is.Bocsi a hosszú írásért!!


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

Nekem a valdoxan segített alvásra. Egy szóval sem mondanám, hogy rendet rakott bennem, de egy idő után volt egy olyan, rég nem tapasztalt érzetem, hogy érezteti velem, hogy jó dolog az este, alvásra való, jó álmosnak lenn, ágyba vágyni. És ez a reggeleimen is segített.

Viszont gyilkolja a májat!


Offline
Csatlakozott: 2010 okt 12

Én is kaptam Valdoxant, főként az alvászavarral, de semmilyen pozitív hatása nem volt. Igaz, különösebben negatív hatása sem. Elhagytam, mivel értelmetlen lett volna szedni.


Offline
Csatlakozott: 2016 feb 12

közel két éve szedem, de a stresszt/szorongásra nem nagyon hatott, elején elmulasztotta az állandó fejfájást, ami jó; de mostmeg már pánikrohamom is kifejlődött, ettől függetlenül gondolom, remélem, de erre nem használ sajnos.

Egyszer elfelejtettem beszedni egy hétig (elutaztam nem vittem magammal) nem volt semmi.

Szerencsére mellékhatása nálam nem volt egyáltalán! Májfunkciót mindig vizsgáljátok a véretekbe got, gpt.


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

Egy-másfél hónapja hagytam abba a szedését, egyik pillanatról a másikra. Se nem jobb, se nem rosszabb, nem hiányzik. Viszont a szememnek, látásomnak kimondottan jó, hogy nem szedem.


Offline
Csatlakozott: 2014 már 13
Szia! Sajnos elofordulhat ilyen hatas, de az azt jelenti, hogy nem jo neked ez a gyogyszer. Jelezd az orvosodnak! Ha valamirol valtottal valdoxanra, akkor a lehangoltsagodat az elozo gyogyszer elvonasa is okozhatja, amennyiben tul gyorsan valtottal. Mindenkeppen konzultalj a pszichiatereddel!

Offline
Csatlakozott: 2015 ápr 20

Ejjj, normális, hogy a Valdoxant szedve full bedepizek? De tényleg?! Iszonyat lehangolt lettem az utábbi héten, amióta szedem, sírógörcsök törnek rám, teljes lehangoltság, érdektelenség, idegesít minden, és mindenki .. nehezen viselem a napokat, alapvetően leszámítva egy két napot, rendkívül türelmes ember vagyok ,és nem szokott rajtam látszani, hogy bármi gond lenne belül, de most még mások is megjegyezték, hogy milyen lehangolt vagyok. Normális, hogy ennyire lehúz a bogyó? A cipralex elkezdésekor sem tapasztaltam ilyet. Máj 1.-én kezdtem szedni, várható, hogy fog változni? Mert erősen gondolkodom rajta, hogy abba hagyom :/.Leírhatatlanul elviselhetetlennek érzem magam...


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

2-4 hét alatt kiderül, hogy miként hat rád a valdoxan, de a dokidat sem ártana megkérdezni, hogy pontosan mit vár ettől a gyógyszertől. Én nagyon sokáig szedtem, a depresszióra semmilyen hatással nem volt, de kicsit segített az alvásban, ami nálam egészen katasztrofális volt. A májra is érdemes jobban figyelni, nem tesz jót neki.

Majd számolj be a tapasztalataidról, ha lehet! Jobbulást!


Offline
Csatlakozott: 2015 ápr 20

Sziasztok!

Tegnap írták fel számomra a Valdoxant, még nem kezdtem bele, majd a hosszú hétvégén.

Egyetemista vagyok, az a legnagyobb gondom, hogy általában reggel 8-tól este 5-6ig suliba/melóhelyen vagyok, mire visszaérek a koliba, összekészülök másnapra, máris húz az ágy, így nem könnyű rávenni magam a tanulásra, meg úgy semmire (jellemzően nem is szoktam :/) Szörnyen fáradt szoktam lenni, 9-10 körül általában le is fekszem, de mégis fáradtan ébredek. Én könnyen elalszom, meg átalszom az éjszakát, de mindegy mennyit alszom, nem pihentet, legyen az 6 vagy 12 óra.

Ha jól értelmeztem a dokim, akkor erre írta fel a valdoxant, emellett már 2 éve szedek cipralexet.

Megoldódhat a problémám? Elég sokat álmodom egyébként, ami gyakran rányomja bélyegét a napjaimra, van hogy teljes depresszival ébredek, sírhatnékom van stb., nyilván ez is befolyásolja a nappalom. De hogy itt írtátok, hogy ez a bogyó sötétetéskor már álmosít, nem tűnik túl pozitívnak a számomra Laughing out loud

Ami plusz ehhez, hogy elég hipochonder vagyok, és néha már a fáradtságot is világvégének érzékelem :3, ami nyilván nem segít rajtam Laughing out loud.


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

A korod azért kérdeztem, mert nekem fiatal koromban volt egy olyan téveszmém, hogy az alvás felesleges dolog, és lehet helyette sok mást csinálni, nem szabad kimaradni semmiből. Muszáj volt mindent elolvasnom, megnéznem, mindenben részt vennem.. Még az is megfordult a fejemben, hogy éjjel kéne dolgozni, hogy nappal legyen időm mindenre. Még szerencse, hogy akkoriban nem volt internet! Smile Elég sok mindent elcsesztem ezzel, a mai napig nyögöm.


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

Én nem emlékszem pörgetésre, de amit a sötétedéshez kapcsolódóan tapasztalsz, az nagyban egybe vág azzal, amit a bogyó hatásmechanizmusáról írnak, azaz a melatonin rendszert szabályozza be. Tulajdonképpen az lenne a normális, egészséges, ha akkor lennénk álmosak, mikor sötétedik. Én a helyedben meglovagolnám ezt az időszakot. Nem aludnék, hanem lefogalnám magam, és úgy csengetném le szépen a napot nyugis, nem zaklató tevékenységekkel egészen addig, míg nem érzem úgy, hogy a lehető legjobb program mostantól egy jó alvás.

Megkérdezhetem, hogy melyik korosztályhoz tartozol? (csak azért, mert ezzel összefüggésben is eszembe jutott valami.)


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

Szívesen! Remélem, hogy segíteni fog!!! Smile


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 8

Nálam bevált, régen szedem.

Egyáltalán nem egy brutál altató, soha nem fog fejbeverni, Inkább abban jó, hogy valóban normálissá szabályozza az alvást. Nagyon hosszú idő után kezdtem megérezni a hatását (1-2 hónap?), mert nem egy markáns, átütő szer. De előtte pokol volt az álmatlanság, most meg van ugyan , hogy nem tudok aludni, de érezhetően kevesebbszer, és nem olyan kínos, mint előtte. szóval nem csodaszer, de amit ígér, azt tartja. Hogy ezen keresztül antidepi? Persze, hiszen a depi legjobb ellenszere egy értelmesen, tevékenyen eltöltött nap, az meg csak úgy megy, ha az embert tudja, hogy mikor van nappal és mikor éjjel, és kialudta magát.

Mellékhatását nem tapasztaltam.

Más szerekkel ellentétben normális az éjszaka, van benne esti fáradtság, álom, reggeli kipihentség. Ha meg valami nagyon kizökknet,és nem tudok aludni, akkor beveszek mellé 1/3 szem tritticot.


Offline
Csatlakozott: 2013 máj 27

nekem nem segített, de mondom, az alvásra adták, nem pedig a depire.


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 26

De a jelek szerint nem is segített. Ami a lényeg lenne...


Offline
Csatlakozott: 2013 máj 27

nekem olyan volt, mint a c-vitamin. de rosszat nem tett, az biztos.

talán immunis voltam rá. anno az alváshiány miatt adták, de ebben nem segített. viszont az egyetlen antidepi volt, aminek semmilyen mellékhatását nem tapasztaltam.


Offline
Csatlakozott: 2010 dec 26

Sziasztok!

Esetleg van valaki akinek a hangulatára hatott? Ha lehet pozitívan....


Offline
Csatlakozott: 2010 aug 10

Sajnálom..ez valóban durva!


Offline
Csatlakozott: 2011 jan 28

Tudom én is hogy ez az élet rendje, de most nem szeretnék regényt irni, mert az már nem is a Valdoxanhoz tartozna, de ennek a vejem és köztünk lévő ellentétnek hosszu története van és sajnos van amikor a sebek nem gyógyulnak be, a hegek megmaradnak.


Ők is itt éltek ahol mi,  vettük nekik a lakást, aztán eladták és elköltöztek a vejem, szüleitől örökölt házrészébe közel az osztrák határhoz, mindezt a vejem bosszuból csinálta hogy elvitte az élő gyerekemt és az unokámat.


Bebizonyitotta hogy a mai napig nem képes eltartani a családját, mert olyan vállalkozásba fogott amitől éhen lehet halni, de ez nem csak a válság után bizonyosodott be, előtte is igy volt, r sokan a testvérem is azt m ondja hogy csak engem hülyitenek hogy nem megy az üzlet,mert a látszat más.


Tudod én duplán ragaszkodnék ehez az egy szem lányomhoz, mivel a másik gyermekem meghalt. Tuzdom kivülről nézve nekem el kell fogadnom a vejem, mert ő a lányom férje és az unokáim apja, ez látszatra igy is van, ezek a sebek mélyen vannak bennem, ez is egyik okozója a betegségemnek..


Van még más is, utálja a kutyáinkat akik nagyon kedvesek nekünk, nem engedi hogy odavigyük őket, ezért ha az ünnepeket együtt töltjük nekünk panzióba kell menni hoghy legyen a kjutyákat addig hol hagyni,.mig ünnepelünk. Igy aztán a megoldás az hogy vagy csak én vagy csak a férjem megy le egyedül a műásik marad, minden évben nyaraltatjuk őket a Balatonnál és én mivel kingyen utazom többször megyek le hozzájuk, de akkor is panzióban alszom.


De vállalom ezt is  mert nem akarom az unokákat elvesziteni, mert mi is és ők is nagyon ragagaszkodunk egymáshoz, és valószinü a lányom is hozzánk.


A vejem már felkeresett pszichológust a probléma megoldáshoz, de azt mondta neki hogy nem lehet egy életen át haraggal a szivében élni és ha szeretgi a feleséget mert ő eb ben felörlődik , akkor elfogaD bennünket is, mostz elfogadás alatt vagyunk.


.puszi Ildikó


Offline
Csatlakozott: 2010 aug 10

Szia, Dikoka!

Mi a baj a vejeddel?

Nekem is van egy 29 éves fiam, és egy 27.évében járó lányom.

Egyet jegyezz meg: A gyerekeket csak "kölcsönbe kapjuk".

Nem meglepő, hogy a lányod a férjét választaná, ha erre kerülne sor.Hiszen ő már új családot alapított, az az ő élete. Nem azt mondom, hogy szakítson meg minden kapcsolatot veletek, de azt sem szabad elvárni, hogy egy gyerek úgy nyilatkozzon, hogy inkább az édesanyját választja, mint a férjét. Ilyet sosem kérnék én sem a gyerekeimtől! Sőt...inkább azt javasolnám nekik, hogy engem mindig csak a második helyre tegyenek(javasoltam is)

Nem szeretnénk az életükbe beleavatkozni .Tanácsot persze lehet adni, de hogy megfogadják-e vagy nem, az az ő dolguk.

Igen..legyen saját életük, saját családjuk. Sosem vártunk el tőlük semmit..hogy mikor jönnek, mikor nem, az is az ő döntésük.Nagyon boldogok vagyunk mikor jönnek, de ha néhány napig nem érnek rá, azt is megértjük.

A lányomnak most ért véget egy két éves kapcsolata..ott a fiú "anyafüggő" volt.Pedig már 31 éves a srác,és még mindig a mama szoknyája mellett van.Nem óhajtott külön költözni anyától, mert anya tudja, hogy neki mi a jó.És bizony anyuka zsarolta is rendesen..úgyhogy én láttam azt, milyen érzés egy szülőfüggő emberrel lenni.De nem szóltunk a lányunknak..gondoltuk, majd rájön maga is, hogy ez a kapcsolat halálra van ítélve anyuka miatt.És rájött..besokallt, és lépett.A fiú anyuka mellett maradhatott, a lányom pedig visszakapta a szabadságát.

Hidd el, sok párkapcsolat megy tönkre a szülők miatt.Ezért kell vigyázni nekünk arra, hogy meddig mehetünk el..

Akit a gyerekünk párnak választ magának, azt feltétel nélkül el kell fogadjuk..hiszen szereti a gyerekünket..és ennél több nem is kell!

A fiamnak is van már párja..és nagyon odafigyeltem arra, hogy ne telepedjünk rájuk.A menyemmel a kapcsolatunk kitűnő(a vejemmel is az volt) sosem éreztettük senkivel, hogy nekünk ne felelne meg..a lényeg az, hogy szeressék egymást!

Mert ugye, mi egyszer meghalunk..s ha meghalunk, akkor a gyerekeinknek csak az új családjuk marad..és egy szülő kívánhat e jobbat a gyerekének, mint hogy boldogan éljen?Még akkor is, ha mi már nem vagyunk!

Ilyen az élet..a gyerekek jönnek, aztán mennek..

Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy meg kell próbálni elfogadni mindig azt az embert, akit a gyerekünk párjául választ.

Nem szeretném, ha engem választana bármelyikük is, ha választásra kerülne a sor..de nem fog..mert ilyent el sem tudok képzelni! De ha mégis...hidd el, hogy én félre állnék!

És hogy miért? Hogy Ők boldogok lehessenek!

Azt hiszem, minden szülő célja ez!!!

Meg kellene próbálnod elfogadni, hogy Ők távol vannak, hiszen Ők döntöttek így..nekünk szülőknek ez a sorsunk..és ez nem baj..egyáltalán nem!!

Puszi:csillag


Offline
Csatlakozott: 2011 jan 28

 


üdv Csilllagocska kedves!!!


 


Ja    ha csak 53 kg. vagy akkor nincs semmi baj, az egy nagyon jó kis suly.


Igen olvastad, hogy én  már 67 éves leszek és 63 kg vagyok, a magasságom 156, még ez a 63 is sok, ha rámjön a szorongás akkor jócskán l eszoktam fogyni,mert nem tudok enni.ű


Hogy erős vagyok e, hát nem tudom, jól esett hogy igy itélted meg, van kmét kiskutyám egy uszkár 11 és egy havanese 7 éves, miattuk még min. 5 évet kell élnem épp most beszéltem meg a fiatalabbikkal hogy Zsozsókám ugye elég lesz még öt év, mert a mamának az is sok.


Soha nem próbálkoztam öngyivel, gondolatban eljátszottam vele, de ki nem ha a mélyponton van.


Van 42 éves lányom és ott van  egy 15 és egy 9 éves lányunokám. Vidéken élnek igy sajn os szoros összeköttetés nincs, ez hiányzik, de sajnos a vejem nem.


De a gyerekem közölte velem, ha válaszut elé állitanám amit mondjuk nem tennék meg hogy a férje v. én, ő a férjét választaná, ez a mondat nagyon belémhatolt még akkor is ha ez természetes, mert más gyerek másképp nyilatkozik van aki azt vallja anyja csak egy van férje lehet több is.


Időnként segitenem is kell őket, mert nehezen élnek , most épp a nagyobbik közölte velem hogy az iskola szervez London-Parizs utat 150 ezerért, kérdeztem méssza, mondta nem,mert nincs anyunak pénze, az én szivem összefacsarodott, megbeszéltem a férjemmel és összespóróljuk nekik, legfeljebb mi nem megyünk még egy pár napra sem a Balatonra.


Ez a rövid életem, az eü-ben dolgoztam,mint rtg. assz. pár éve hogy már nem  dolgozhatok,mert gondolom a korom miatt, u.akkor tőlem 10 évvel időseb b orvosok még operálnak, aktivak.Egyáltalán nem bántottál meg, csak én ugy gondoltam hogy ez a gyógyszer még nem mennyiség és akkor nem is vagyok függő, hát ezek szerint az vagyok, sajnos  tegnap lefeküdtem 12 után és 2 jután már fen tvoltam, vissza-vissza aludtam, de az már nem sokat és hiába az altató,xanax Valdoxan, de nem emelem az adagot arra vigyázok, az altatókat váltogatom, de megbeszéltem az orvosommal és a gyógyszerész unokahugommal,hogy azt lehet.Üdv.Ildikó


Offline
Csatlakozott: 2010 aug 10

Igen, Dikóka..tisztában vagyok a gyógyszerekkel, és a hatóanyagokkal. A Valexin venlafxin hatóanyag, a Paroxat paroxetin, a Helex, és a Xanax pedig benzodiazepin, az SR oedig nyújtott hatású szer.

"este sokszor beveszek 1 Helex 0,5-t plusz o,25 xanax, plusz altató plusz Valdoxan."

Akárhogyis számolom, ez négyfajta gyógyszer. De én nem azért írtam Neked, hogy ez vita tárgya legyen, csak azt pillantottam meg, hogy azt írtad, hogy nem leszel függő..

Tudom, mennyi idős vagy, tudom, hogy elvesztetted a fiad, amit rettenetes sajnálok..mert nincs annál nagyobb bánat, mint a gyerekünket elveszíteni!

Tudod mit gondolok? Hogy én a Te helyedben lehet, hogy nem lennék ennyire erős.

A gyógyszerek meg kellenek, és kész..ezen nincs mit magyarázni! teljes mértékben együtt érzek Veled!

Ha valamivel megbántottalak, kérlek, ne haragudj, nem volt szándékos!

Igen, én híztam a Remerontól, de egy ponton megálltam, és nem mennek feljebb a kilók..az első 4 hónapban rámjött 8 kiló. Most vagyok 53. Nekem kellettet ez..végtelenül sovány voltam..csak azért írtam, hogy nekem jó ez a gyógyszer!

Puszi: csillag


Offline
Csatlakozott: 2011 jan 28

Paroxat, Helex, xanax, valexin.., ezt tőled idéztem, nincs sem Paroxat, sem Velaxin,sem Helex, /ha Helex van akkor nincs Xanax, mert a Helex a Xanax genericuma ja és retard tovább tart a hatása, u.,ugy mint a Xanax SR 0,5, de az sincs ami van este 0,5 xanax, 1 Valdoxan és 1 Lendormin. Lehet ez egy koktél, de a Valdoxanról nem tudnak mellékhatást a többi meg altató nyugtató, sokan szedik rajtam kivül én az antidepiktől iszonyodom, pl,. Paroxat, de szükség esetén bevesezm, mint már tettem  is..


Neked a Remeron bejött és attól minőségi életet élsz hála Istennek.smiley


Offline
Csatlakozott: 2011 jan 28

Igazad van, mert nem tudom mi lenne ha este nem lenne altató és Xanax, a Valdoxan nem használ és függőséget sem okoz.de szedem mert parázok attól mi lenne ha nem venném be, eleinte is volt altató de akkor csak fél, 1 Paroxat és 0,25-ös Xanaxot szedtem, most a többi van a Paroxat kivételével és VALdoxan beállitásával. Azt mondta az orvosom ez nem sok.És igaZad van kit érdekel mi a fityfityrittynek hivják, csak hasson ., aludni tudjon az ember. Te n em hiztál a Rewmerontól?Pl.a vejem Mirnzatent szed és nem hizott el tőle, pedig ő is a Rem eronok családjába tartozik.


Lehet én naiv vagyok és azt gondoltam hogy napi 1/ 0,5 v. 0,25 ös Xanax még nem jelent függőséget, akkor függő vagyok, nem érdekel.


És az a sok ember aki különböző betegségekre szed gyógyszert, pl. cukor, pajzsmirigy, magas vérnyomás, cholesterin az mind függő, mert ha nem szednék akkor esetleg abba bele is halnának, nem tudom hogy van ez.Tény és való hogy az antidepik, antopszichoticumok ugy hatnak,mint a kábtószer, de ez van, nekünk ez jutott.


Offline
Csatlakozott: 2010 aug 10

Ja..igen..Valdoxan, lendormin..ezeket kihagytam..

 

"Szerinte én gyógyszerfüggővé soha az életben  nem válnék, mert annyira elutasitom  a bogyikat"

 

Ezt most nem értem..nem úgy tűnik, hogy elutasítod..de ez nem baj..a lényeg, hogy jól legyél!


Offline
Csatlakozott: 2010 aug 10

dikoka67 írta:

Még egy mondat a Velaxinnal kapcsolatban, nekem azt mondta az akkori orvosom, nemhogy nem hizlal, hanem még fogyni is lehet tőle, érdekes, hogy te erre rácáfoltál.De biztos igy van.Azt mondják nem a gyógyszerektől lehet hizni, hanem az ember nyugodtabbá válik, jobban tud enni és az rögtön meglátszik a térfogatán. De azért vannak nagyon hizlaló antidepik, pl a Remeron félék, Mirnzaten stb, ezek iszonyu mit tud nak  müvelni, ezt aztán soha nem venném be, még ha soha nem aludnék egy szemet sem, pedig ezt is ajánlgatta az egyik pszichiáter, de mondtam köszööm én ezt inkább nem.

Szia, Dikoka!

Én is a "remeronfélét" szedem már lassan 2 éve. Azóta nem tudom, mi az az álmatlanság, nem alvás..És ami a legjobb, hogy csak egy kell belőle..Én azért ódzkodnék ettől a koktéltól, amit használsz..

Paroxat, Helex, xanax, valexin..lehet, h valamit kihagytam.

Hogy nem vagy függő? Hát dehogynem..mindannyian azok vagyunk..de hol érdekel, ha jól vagyok? A dózis NEM emelése még nem jelenti azt, hogy nem vagy függő..akkor van baj, ha ezeket a gyógyszereket nem kapja meg a szervezeted.

Na, szóval, csak a remeronhoz akartam hozzászólni...kinek ez, kinek az hoz eredményt. Én roppantul örülök neki, hogy" rátaláltunk"!

Üdv:csillag


Offline
Csatlakozott: 2012 feb 4

Nem is tudom mit mondjak, mélyen érint a fiad halála...a sajnálom - így ismeretlenül is - kevés....sok erőt kívánok Neked.... a karma, az előző életekben való hit és a spiritualitás nekem kapaszkodó, gondolom Te is megjártál már az útkeresésben sokmindent....

az a fura, hogy akkurátusan szoktam tanulmányozni a betegtájékoztatókat, sőt el is teszem mindegyiket, amelyiket szedem, de valahogy mégis elkerülte a figyelmem a Velaxin vérnyomás emelő hatása. Nem véletlenül éreztem a vágyat, hogy le kell tennem...

Az álmaimat írom 2 éve, mert rációval az orvosom szerint "mindent tudok", tehát nálam a beszélgetés hatástalan... az álmok segítségével megfejtettünk már sok dolgot, és egy csomó mindent helyére tettem, de a tüneteim nem csökkentek, sőt.... ezért bizonytalanodom el, ez a terápia-e az én utam. ajánlottak egy spirituálisan érzékeny pszichológust, aki többek között kognitív terápiával kezel, gondoltam felkeresem.

A Sanvál helyett én is a Lendorminra gondoltam, hogy esetleg kipróbálnám, de a Waldoxan - némi álmosító hatást leszámítva - tökéletesen hatástalan nekem.

Tudom, hogy a vérnyomásom is a stressz és a szorongás miatt magas, de ezzel is mit lehet kezdeni? Egyébként közel egy évig jógáztam, még több ideig meditáltam is, az előbbiben pedig kifejezetten vannak vérnyomáscsökkentő technikák is, és képzeld, nem hogy nem csökkent, de még nőtt is a pulzusom...kezdek azon gondolkodni, hogy fordítva vagyok bekötve, mint a legtöbb ember....

Még egy dologra gondoltam, a Kassai Csilla 6-ről a 6-ra nevű módszerének kipróbálásán.. ismered?

http://www.5rol6ra.hu/

 

Megosztás Viberen