Második: az adagok csokkentese

TalánBipoláris képe

Szoval mi volt a strategiam. Nagyjabol annyi, hogy nagyon nagyon kicsi adagokkal csokkentettem az adagokat, es nem mindennap hanem csak hetente ket alkalommal. Minden hetfon es minden csutortokon. Igy adtam magamnak ket illetve harom nap megnyugvasi idot. 

Mit jelent a nagyon kicsi adag? Hat ez a lenyeg. Olyan kicsi, hogy ne vegye eszre a szervezetem. Jellemzoen mindig a meglevo adagot csokkentettem tiz szazaleknyi mennyiseggel. Egy eles pengeju kessel es egy kis merleggel meg lehetett ezt csinalni. 

Es ekkor kezdtek el jonni az elvonasi tunetek. Ingerlekenyseg. Libaborozes. Hidegrazas. Felelem es bizonytalansag erzese. Bizserges erzese kulonbozo izmokon.

Mondok peldakat is nektek. Nem egyalkalommal fordult elo, hogy elmentem a kozeli Sparba es ott ram tort egy felelemerzes. Vagy egymasik tunet: anappaliban ulve ahideg futmosott a combomon. Mintha libaboroznek.  Reggelente aligbirtam magamhoz terni az ebredes utan. Ebben az volt a gond hogy a gyermeket kellett vinnem iskolaba kocsival ami nem volt egy nagyon fenyes erzes. Del korul tertem magamhoz a kabasagbol.

Ahogy csokkentettetem az adagokat, egyre inkabb kezdtek elmulni az elvonasi tuneteim. Minel kisebb adagot szedtem be, annal inkabbkezdett visszaterni a regi énem. 

Ja,aztnem is irtam meg nektek, hogy oktobertol juliusig nem tudtam ásitani. Egyszeruen nem ásítoztam. Ez durva denagyon. Aztan juliusban visszatert ez is. Marmint az ásitas kepessege.

Kozben persze havonta voltam a pszichiateremnel, aki nagyon segito volt, de mondta, hogy o meg nem zarja ki azt hogy esetleg bipolaris lennek.

Augusztusban sikerult ket hetig gyogyszermentesnek lennem, de aztan nem mukodott a dolog, es este nem tudtam elaludni, illetve elkezdtem nagyon stresszes lenni mindentol. 

Jottek ilyen ko a gyomorban, gomboc a torokban erzesek, hohullamok, es mostanaban a feszultsegerzes a combomban es a vadlimban es a kezremeges is befigyelt eleggekomolyan. 

Szoval az esti bogyok visszatertek, pici Rivotril, pici Kventiax es el tudok aludni, de nelkuluk nem megy. A multkor jol ereztem magam, gondoltam megprobalom nelkuluk az alvast. Hat ejjel fel kettokor megadtam magam es bevettem oket. Addig csak forgolodtam, pedig semmi de semmi feszko nem volt bennem amikorlefekudtem aludni.

Na mostitt tartok.

Tudom tudom. Oruljek hogynem kell nappali gyogyszerezes csak esti. De akkor ez mostaz egesz eletemre el fogkiserni? Raadasul hastresszesebb az idoszak, akkor az esti adagot novelnem kell,aztan egyket het amig vissza tudom csokkenteni. 

Na máraennyi.

Folyt kov.


Offline
Csatlakozott: 2017 már 31

Gyszert már nem szeretnék szedni. Ha vmi máshogy nem megy, akkor veszek be, de a cél az, hogy anélkül is jól legyek. 

Terápia önmagában nem oldotta meg a gondom. Ezért kezdtem el terappal tanulni az autogén tréninget ill 8 hetes csoportos mindfulness meditációra is járok. Ezeknek már most van hatása, de azért nem csodaszer egyik sem.

Durván cikáznak a gondolataim, fel van gyorsulva, de nem jó értelemben. Sokszor csak fizikailag vagyok jelen, gondolatban máshol. Nagyon gyenge a monotonitástűrésem, nem tudok koncentrálni, rohanok, kapkodok, szétszórt, ingerlékeny vagyok. Ezeket jelentősen csökkenti a meditáció. A szorongáscsökkentő hatását kevésbé érzem. 


Offline
Csatlakozott: 2017 már 31

Seroquelt 5 éve hagytam el. Ezt pszichotikus tünetekre kaptam.

Altatót és Frontint szeptemberben állítottam le kb 2 hét alatt. Altatót csak nyáron szedtem, nyugtatót kb. 8 éve szedek kisebb kihagyásokkal illetve sokáig csak szükség esetén vetten be. (nem mindennap). Nyáron majdnem minden nap vettem be 0,5 vagy 1 mg-t.

Nyugtatót továbbra is szedni fogok végszükség esetén. Pl foghúzás, vizsga, állásinterjú stb. Naponta vagy hetente többször nem szeretném szedni.


Offline
Csatlakozott: 2018 nov 6

Igen, ez a borzasztó az egészben. Az alváshiány illetve annak következményei. A dokim azt mondta, hogy bármi is történik, elsőként az alvást kell visszaszerezni.

6 óra a minimum, de az is kevés, illetve egyéntől függő. Nekem annyi kevés, sajnos ennél több alvás kell.

Azt mondod, hogy teljesen el tudtad hagyni a nyugtatószert estére. Ez a Rivotrilra vonatkozik, vagy a másikra is (Seroquelre is vonatkozik?)


Offline
Csatlakozott: 2017 már 31

Hasonló a gondom. Kb. 2 leálltam a nyugtató szedésével, de elalvási/átalvási gondok miatt újra kezdtem szedni. Szeptemberben újra leálltam és kérdéses, hogy az alvásommal mi lesz. Mostanában már éjfél előtt el tudok aludni és 6-7 órát alszok egyhuzamban. Ez kevés, de még elmegy.

Ha rendszeressé válik, hogy csak hajnalban alszok el vagy túl korán ébredek, esetleg éjjel egyáltalán nem alszok el, akkor vmilyen gyszerre szükségem lesz.

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

Megosztás Viberen