Meditáció

Anonymous képe

És ismét! Meditáció kezdőknek. Napi 5 perc és biztosan jobban leszünk. Csak csinálni kell.

https://vimeo.com/183112767?ref=fb-share


Róka 2.

Ez a napi 5 perc nem hiszem, hogy ártalmas lenne bármely kezdő számára.

A tapasztalatlan meditáló Max . kicsit ellazul, lecsendesedik az elméje, megnyugszik a teste.

Ilyen gyorsan nem hiszem, hogy módosult tudatállapotba kerül valaki.

Amúgy igen, mindenképp irányított, vezetett meditáció Javasolt egy darabig.

Ez jelentheti azt is, hogy otthon valami lejátszóeszközről meghallgatja valaki, vagy valami közösségben.

A relaxációs gyakorlatok senkinek sem ártanak szerintem.

Legalábbis Számomra nehéz elképzelni.

A meditáció persze más és gondolom nem mindegy, hogy milyen meditáció és kinek milyen betegsége van.

Mondjuk skizofréniával megkérdezném az orvost.

Az előző dokim nekem sem ajánlotta, de én depressziós és borderline vagyok"csak".

Viszont nem hiszem, hogy bármi bajom lett tőle.

Nekem max azzal lehet gondom, hogy minden feloldódik, szinte eltűnik a személyiségem, az énem határai.

De sajnos ez amúgy is előszokott fordulni, meditáció nélkül is, gondolom a border miatt.

A lenyugváson túl nem nagyon jutottam, az sem megy könnyen.

Tavaly rendszeresen foglalkoztam vele és jöttek felismerések is.

Jobban ráláttam magamra.

Csak aztán akkor nem jártam dokihoz és kicsit ijesztő volt valóban.

Jó valakivel megbeszélni a tapasztaltakat.

Engem az önagresszióm ijesztett meg, hogy meditációban voltam képes meglátni, hogy milyen vagyok.

Hogy gondolatilag magam ellen fordulok.

Megijedhet ettől az ember, mert én nem tudtam ki az, aki Ennyire gyűlöl és ártani akar nekem.

Azóta tisztáztuk dokimmal, hogy én vagyok az is.

Azt hiszem, ha nem tévedek, ez a hasítás.

Leválasztom azt a részt magamból, amit nem tudok elfogadni.

Ilyenkor ki is vetíthetem másra.

Le van ez írva szerintem a pszichológiában.

Most Ennyi jutott eszembe.


Roxy

Igen. A progresszív izomrelaxációt nyugodtan csinálhatja bárki.


Offline
Csatlakozott: 2011 okt 23

Amit szerettem még-kórház. Imaginációs tréning. Smile

El kellett pl. képzelni egy virágot és fokozatosan megfigyelni  egy hegyet, amelyet megmászol éppen, színezgetni magadban a képet, utána elmesélni(és esetleg lerajzolni).

 


Offline
Csatlakozott: 2011 okt 23

AMi veszélytelen tudomásom szerint: a progresszív izomrelaxáció, azaz PMR(progressive muscle relaxation).

Az Animula Kiadónál árulnak hozzá CD-t. Ebbe bele lehet rögtön kezdeni, nincs fokozatosság, mint pl. autogén tréningnél.


Roxy

Nos, a meditáció, autogén tréning, KIP (egyfajta hipnózis) MIND veszélyes dolgok.

Az a kis videó, amit belinkeltem, feltehetőleg nem az. Hiszen csak annyit kér, hogy ülj egyenes háttal (ezáltal a mellkas kitágul), csukd be a szemed és figyeld a ki- és belégzésed. 

Nagyon fontos, hogy meditációval igenis, hogy veszélyes tartományokba el lehet jutni, olvastam erről, durva volt. (Teljes mértékben "szakember" véleménye volt leírva, olyan ember mondta el a tapasztalatát, aki egész életében meditált. Egy keleti nő, a nevére már nem emlékszem.)

Szóval csak nagyon lájtosan csináljuk.

Az egyik jógakönyvemben kifejezetten azt írják, hogy ha szorongunk, ne meditáljunk, inkább csináljuk pár ászanát, amikről tudjuk, hogy jót tesznek. 

 

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

Megosztás Viberen