Magány

NoGood képe
Soha nem élt még ennyi ember a Földön,soha nem volt még ennyi és ilyen fejlett kommunikációs csatorna.. és mégis..annyi sok magányos ember van.. élünk, dolgozunk,stb.de nem egymással hanem egymás mellett..mintha valami burokban lennénk.. elszigetelten egymástól..pedig az ember alapvetően társas lény lenne..engem kivéve persze,aki született magányos farkas vagyok:)

Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13

Lehet hogy azért régen sem volt ám minden szuper, ha belegondolok.. Csak az ember szereti dramatizálni a jelent, a múltat pedig dicsőíteni, idealizálni.. Legalábbis nekem erős az erre való hajlamom.. Annyit aláírok hogy egoistábbak lettünk, és igen, néhányan nem valóak társasházba, panelba, mert nincsenek tekintettel másokra. Kb. a barlangot tudnám javasolni az olyanoknak.


Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Lehet hogy azért régen sem volt ám minden szuper, ha belegondolok.. Csak az ember szereti dramatizálni a jelent, a múltat pedig dicsőíteni, idealizálni.. Legalábbis nekem erős az erre való hajlamom.. Annyit aláírok hogy egoistábbak lettünk, és igen, néhányan nem valóak társasházba, panelba, mert nincsenek tekintettel másokra. Kb. a barlangot tudnám javasolni az olyanoknak.

Offline
Csatlakozott: 2015 júl 4

Úgy értem az elszeparálást, hogy ez nem vidéki kertes ház, tehát külön lakásban lakunk, nem látunk át egymáshoz szerencsére.

A szembelévők hallgatóznak, leskelődnek, a felettem lévők meg zuhognak, zörögnek, csattognak, szóval baromi idegesítőek. :/ 


3
Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Igen, zárolják a hagyatéki tárgyalásig, ami hónapok... Mi is gyorsan el kellett adjuk apósom kocsiját (visszadátumozva...), amikor meghalt, h ne kerüljön be a hagyatékba. Gusztustalan az egész Sad


Offline
Csatlakozott: 2018 ápr 7

Mikor a szomszéd néni meghalt, átmentem. Nagyon szerettem. Szóval átmentem. A családtagjai fel-alá rohangáltak a lakásban, vmi pénzügyi dolog volt, hogy a pénzét fel kell venni, mert különben zárolják (?). Nem volt még a szeme sem lezárva, én zártam le. Szerettem volna, ha látják a gyerekek még egyszer, de borzasztó hamar elvitték, úh. nem látták. 

 


Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

Igen. Nem tudjuk kontrollálni, legalábbis pozitív irányba. Ez nem illik bele a mostani világképbe. Amire nem tudunk hatással lenni, azt eljátszuk hogy nem létezik.


6
Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Mert a halált (ugyanúgy, mint a születést) áthelyeztük a kórházakba. Régen, ugye, a nagycsaládokban, mindkettővel találkozott már gyerekkorában mindenki.


Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

A haláltól való elidegenedés szerintem nagyon érdekes. Régebben a temetőkben piknikeztek az emberek stb. Most bizarrnak hangzik, de akkor az élet része volt a halál. Most mindenki elbújik előle, és azt hiszi őt nem éri el. Pedig szerintem ha mindenki felfogná, hogy ugyan úgy meghal mint mások, hogy a föld alatt ugyan olyan száraz, féregrágta kis kupaccá zuhan össze, akkor picit talán kedvesebbek és megértőbbek lennének egymással az emberek.


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Minden fekete-fehér; igen-nem!


9
Offline
Csatlakozott: 2018 ápr 7

Zoli74 írta:

Hát nem tudom, de én örülök neki, hogy elvagyok szeparálva a felettem ill. a velem szemben lakóktól, mert nem is tudom, hogy mérgemben mit csinálnék velük a legszívesebben, annyira idegesítenek. :/

Hogy vagy elszeparálva? És mit csinálnak, hogy ennyire idegesítőek?



Offline
Csatlakozott: 2017 dec 21

Kleó írta:

Az nem Bp. Meg nem az egész élet játszótér.

Jó, de ez a téma sem fekete-fehér. Vannak példák mindkét oldalon.


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Az nem Bp. Meg nem az egész élet játszótér.


12
Offline
Csatlakozott: 2017 dec 21

murray head írta:

Te jó ég, nagyon nagy magaslatokba emelkedtetek. Smile

Mindig, mindegyik generáció azt állította, hogy a fiatalok elviselhetetlenek, borzalmasak, stb.

Szerintem most tényleg egy fordulópont jött a net elterjedésével. 

Amikor ide költöztem, azt mesélték a nénik, hogy a gyerekek egész délután-kora este (nyilván évszaktól függően) kint ricsajoztak, fociztak, bandáztak. 

Ma... otthon ülnek és a szgépet nyomkodják. 

Ti mit gondoltok, miért idegenedtek el egymástól az emberek?

Mellettünk van egy játszótér, itt folyamat ricsaj van Laughing out loud


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Albert Camus: Közöny


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Ez is az előbbiekkel együtt jár. Az elidegenedéssel.


15
Offline
Csatlakozott: 2015 júl 4

Hát nem tudom, de én örülök neki, hogy elvagyok szeparálva a felettem ill. a velem szemben lakóktól, mert nem is tudom, hogy mérgemben mit csinálnék velük a legszívesebben, annyira idegesítenek. :/

 


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Hát ez az, lakótelep meg társasház. Régen egy faluban nem volt magányos ember, de anno még egy régi bérházban sem, mert nem voltak egymástól elszeparálódva.


Offline
Csatlakozott: 2019 aug 30
Én nem tudom az emberek mitől idegenkedtek el. Én már gyerekként is magányos voltam a lakótelepen, fiatalként is a társasházban. Kamaszként levelező partnerekkel kommunikaltam, később az interneten. Szóval nálam nem sok minden változott ebből a szempontból.

18
Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Egyre szeparáltabbak az életkörülmények, pl. bérházi körfolyosók helyett zárt lépcsőházak, vidéken "betonbiztos" kerítések.

És felértékelődött az Ego: önmegvalósítás és tsai.


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Urbanizáció. Minden abból következik. Megszűnt a nagycsaládok (több generáció) együttélése, a születés és a halál így "elidegenedett" az emberektől, megszűnt az egymás közelében élő emberek egymásrautaltsága.



Offline
Csatlakozott: 2018 ápr 7

Te jó ég, nagyon nagy magaslatokba emelkedtetek. Smile

Mindig, mindegyik generáció azt állította, hogy a fiatalok elviselhetetlenek, borzalmasak, stb.

Szerintem most tényleg egy fordulópont jött a net elterjedésével. 

Amikor ide költöztem, azt mesélték a nénik, hogy a gyerekek egész délután-kora este (nyilván évszaktól függően) kint ricsajoztak, fociztak, bandáztak. 

Ma... otthon ülnek és a szgépet nyomkodják. 

Ti mit gondoltok, miért idegenedtek el egymástól az emberek?

 


21
Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Nem kiszámítható, de előbb-utóbb működnek a folyamatok.

A női szeszély egy sütemény!!!


Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Én azért nagy tétekkel nem fogadnék semmilyen jóslatra.. Pont a történelem a legkiszámíthatatlanabb dolog.. a női szeszélyt leszámítva! Smile

Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Sajnos a valós történések bizonyítják, nem hipotézis v felfogás kérdése!


24
Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Azért vannak meglepő csavarok a történelemben:) Az Élet meg úgy ahogy van egy sokismeretlenes egyenlet... Hajlok nagyon jómagam is racionalizálni a dolgokat de néha elég steril egy elmélet, szép, logikus, stb.. De valahogy engem taszít a mechanikus felfogás.. Akkor már inkább az ezeréves birodalom, vagy a vérveretes világvége..

Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Lásd még: sinus-görbe.


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Igen, a tapasztalatok alapján állította fel Hegel a dialektikáját. És nem csak a történelemre igaz.


27
Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

Már ha elfogadjuk hogy ez az általánosítás egy megfelelő következtetés. Ami a tapasztalatok szerint valószínűleg az.


Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

Abszolút egyetértek. Ami realista, az szerintem elég borúlátó, főleg ha az egyén oda tud nézni, ahonnan sokan elfordítják a fejüket.


Online
Csatlakozott: 2012 dec 29

Szóval én még a marxista történelemtanítás áldozata vagyok, úgyhogy a szóhasználatomat ez befolyásolja, de a lényeg: minden társadalmi rend hanyatlásakor (legeklatánsabb példája a Római Birodalom) megjelenik a dekadencia, a devianciák, a spiritualizmus. Tehát ami most megfigyelhető, "csupán" arra utal, hogy a kapitalista világrend (amelynek része volt a létező szocializmus is) a bukás előtt áll. Hogy mi következik utána, nem tudni, hiszen a feudalizmusban sem tudták/tudhatták, hogy következik a kapitalizmus... A hegeli dialektika működik (még a kommunisták is átvették): egy társadalmi rend fejlődése, virágzása, hanyatlása és bukása. 


30

Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Én meg ezt nem tudom:) Én csak azt látom/érzem/tapasztalom hogy nagyon sok buta ember van:( ...itt most nem a végzettségre gondoltam..hanem például hogy nincs következetes gondolkodás és cselekvés... és terjed rohamosan a lelki-szellemi igénytelenség és a csupasz destruktív szellemiség... hű,ez kissé borúlátó lett:)

Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

Egyetértek. Bár nem éltem akkoriban, mégis az a benyomásom hogy a mostani korban van a legszélsőségesebb, más által feltüzelt arroganciája a tömegeknek. 


Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Hát,ha vegignézzük az emberi nem korántsem dicső múltját....majdnem mindig ez volt a szitu kb..volt egy vagy két hivatalos ,ortodox ideológia ,aki meg másként gondolkodott az betegnek ,eretneknek, forradalmárnak titulálálták..uralom a tömegek felett,erről szól majdnem minden.

33
Offline
Csatlakozott: 2018 szep 23

Rengeteg ember, rengeteg kommunikációs csatorna...pont emiatt vagyon és befolyásnövelés miatt el van hitetve a tömegekkel hogy mindenki bármit elérhet, körülötte forog a világ, "mert megteheti", "ki ha nem ő", aztán az arrogancia és az ignorancia szartengere önt el mindent, aki pedig nem válik ilyenné, az megkeseredik és elszigetelődik. Szerintem.


Offline
Csatlakozott: 2019 aug 13
Hazudnék ha azt mondanám hogy így van..Smile Legfőképpen önmagamnak...az ember alapvetően társas lény:)"és Isten látta hogy nem jó az embernek egyedül..."De van akit a Sors magányra és/vagy megnemértettségre kárhoztat..ehhez kell erő elviselni..Smile

Offline
Csatlakozott: 2018 ápr 7

Akkor neked semmi problémád nincs a magányosság érzésével. Smile

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

Megosztás Viberen